Skip to main content

alhamdulillah...rezeki yang tidak disangka APRIL 2017

Alhamdulillah, rasanya macam misz annur tengah bermimpi lagi...bulan ini, tarikh ini pasti tidak akan dilupakan sampai bila-bila. almaklumlah semua kejadian yang berlaku ini genap pada bulan kelahiran misz annur..

Tanggal 13 April 2017 adalah ulang tahun misz annur yang ke 32 tahun. Rasa sekejap je masa berlalu dengan pantas. Pejam celik, pejam celik rupanya dah nak masuk hampir setahun usia perkahwinan misz annur dengan suami. Allah bagi pelbagai dugaan kepada kami sehingga kadang-kadang rasa tak mampu nak hadapi. Tapi dalam keadaan macam tu, suami tak pernah putus berdoa kepada Allah, moga Allah permudahkan segala urusan kami. Moga kami boleh jadai macam pasangan yang lain, tinggal serumah, mampu usaha bersama-sama, mampu jatuh bangun bersama, mampu melakukan semua benda yang dikehendaki bersama-sama. Cukuplah hampir 13 tahun kami berPJJ. Hanya yang memahami dan pernah melalui sahaja akan merasai semua itu. Misz annur xmmapu nak sediakan makan minum suami, jaga makan pakai suami, dengar dan berkongsi suka duka suami, hadapi masalah bersama-sama suami tersayang. namun, Allah sudah aturkan yang terbaik untuk setiap hambanya. Cepat atau lambat sahaja yang memisahkannya.

Tanggal 06 April 2017, alhamdulillah, Allah sudah aturkan yang terbaik buat kami, Suami misz annur dapat tukar ke JKR Kuala Lumpur, Dalam tempoh berkenaan kami masih berPJJ, Suami tinggal di rumah abang ipar, manakala misz annur masih berkongsi rumah dengan akak housemate yang bujang. Tapi ok lah kan, sebb kami hanya akan jumpa bila hujng minggu sahaja. Itu pun dah kira ok kalau nak bandingkan sebelum ni, sorang di Utara, sorang lagi di Selatan. Dalam masa sama, tiba-tiba suami plan nak berpindah dan cari rumah kawasan berdekatan dengan misz annur menyewa sekarang. Kawasan sini agak laku kalau melibatkan bilik kosong atau rumah kosong. xsempat nk tengok @ intai dekat mudah.com pasti cepat je disambar orang. so, jenuhlah kami mencari rumah yang harga mampu kami bayar. Almaklumlah tinggal di ibu kota, pasti mempunyai kos sara hidup yang agak tinggi kalau nak dibandingkan dengan kawasan kampung. 

Sudah lebih 10 biji rumah kami cari, tapi kebanyakannya jauh ke dalam sehingga ada tu yang paling menakutkan kiri kanan penuh dengan pokok hutan yang merimbun. Alahai, awal-awal suami dah tolak walaupun agak murah, tapi demi keselamatan isteri katanya tak sanggup nak menyewa jauh macam tu. So dalam banyak-banyak urusan, ada satu keluarga ni memudahkan urusan kami sepanjang proses tersebut, Dengan kadar deposit yang rendah ditambah lagi dengan pembayaran bulanan yang tidak mengikut tarikh perjanjian pun dibenarkan dengan syarat diberitahu dahulu, makanya kami pun bersetuju memandangkan rumah yang akan disewa itu telah direnovate oleh tuan rumah. Memang agak cantik jugalah dapurnya walau kecil sahaja. tapi takpa, masih ada masa lagi untuk misz annur renovate semula ikut kemampuan, Sekarang pun kami sudah mengangkut sedikit demi sedikit barang, Suami pun terkejut, 4 kali bawak kereta untuk pindah barang tapi xhabis lagi. kalau masuk rumah baru pun, cuci kaki sahaja, sebab boleh dikatanya barang-barng misz annur banyak dah dibeli sebelum ini. Cuma nanti kami hanya perlu beli yang basic sahaja. Insyaallah minggu depan dengan tarikh 01 Mei 2017 kami akan berpindah untuk masuk rumah yang baru bersama dengan encik suami dan adik ipar bersempena dengan Hai Pekerja Malaysia. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah atas anugerah dan nikmat yang diberikan setelah pelbagai cabaran dan dugaan terpaksa kami tempuhi bersama-sama.

Comments

Popular posts from this blog

Kerja yang bertimbun

hari ni..sngat2 penat..xdok diam jawbnye..bnyk bende kena sttle...smpaikan nak mnbgedap fb pun xmenyemapt eh..apatah lagi whatssap kan..hehhe..xpe..janji semue kerja yang bos bagi dah sttle semue..xpayh nak pikiq ape2 dah le pahni kan..mne le tau last2 minit ade plk kerja yang my bos bagi..huru hara jadinya ye.. alhamdulillah..dah banyak sttle sangt2 penat dari hujng jari sehingga hujung ibu jari kaki..yolah..pergi sana sini nk sttle banyk bende kot..banyak bayaran yg bos msih ade tunggakan..jenuh dah bgtahu tapi still xbrgerak eh..ni..kad krdt pon ade tunggakan hampir rm10 k kot..fuh!!semput kita dengo ye..owng kaya kan..kita ni xde pe2 yang best pun..dapt gaji..habis bayo hutang piutang je.. now!!meja pun dah hampir clear..dari pagi lagi..xhneti2 mnegadp kerja..sampaikan bersepah meja ni ha..nak buat camne..dah memng kerja pun kan..kita dibayar gaji..hehhehe..xpe..ikhlaskn diri ye..n satu lagi..bila kerja dah sttle..ini le kerja saya..mengadap blog smbil tangan dok tangkas me

Last dayyy!!!esokkk cutii!!!yeyyyy

amboiii!!bukan main lagi ye..sape le xsuke time last day kije kan..opss..bukn dh nk bhnti k...ni sbb kami rakyat trg cnfrm kan cuti jumat dan sabtu..tapi xsemue le..biase gov cnfrm le...saya yang swsta memng kami ikot gov jugak..sebba de link dengan Imigresen..dan Lhdn..so...memng best le..dok sabo le nk tngu nie ha..dok puas peluk bantal sambil berangan nak kahwen..hahahhahaa.. Hari ni memng sangt2 banyak kerja sampaikan xtau nak dok diam je..bangun..duduk..p ke hulu hilir semata2 nak sttlekn banyk kerja..fuh!!penat..sape cakap kerja office tu goyang kaki je??amboi!!!sedpnye..lain kali kerja dulu dan tahu macam mana situation tau..sakit tumit kaki ni ha..smbil tu memng sah le...lemak tepu yang bermaharajalela tu makin lost jawabnya..hehehhe... banyak bende dah sttle hari nie..daripada UNCHR, invoice, Quaotation..bil..payment..amspa membership..pembatalan insurance...termasuk surat wakil tok Mingstar Hotel nak ambik foreign worker dkt Terminal KLIA nanti..3 orang house